Voor wie?
Deze training richt zich op alle financiële professionals die regelmatig financiële presentaties geven aan vooral non-financials.

Resultaat
Voor veel financiële professionals is het frustrerend om te merken dat veel mensen die financiële presentaties bijwonen deze presentaties als saai, moelijk of te gedetailleerd ervaren. Terwijl je juist wilt dat je boodschap impact heeft en dat je mensen tot actie wilt aanzetten.

Na deze classroom training ben je in staat om een financiële presentatie te geven die daadwerkelijk boeiend is (ook voor niet financiële toehoorders) en de boodschap echt overbrengt.

Inhoud
Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • de centrale boodschap (het verhaal) bepalen;
  • de juiste (hoeveelheid) informatie bepalen;
  • van data en cijfers naar informatie naar daadwerkelijk inzicht geven;
  • essentiële design-principes voor het presenteren van data en cijfers;
  • efficiënte datavisualisatie (welke grafieken voor wel doel gebruiken).

Aanpak
In een kleine groep van maximaal 6 deelnemers, wat waarborgt dat je als deelnemer ruim voldoende aan bod komt, ga je in een didactisch aantrekkelijke mix van theorie, praktijk en opdrachten aan de slag met je presentatievaardigheden. Er is zoveel mogelijk ruimte ingebouwd om daadwerkelijk ‘voor de groep’ te staan en feedback direct in de praktijk te brengen.

Kriton biedt deze training aan in samenwerking met Joop de Haan.